next department en dagje ziekenhuis. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van manuela Velde - WaarBenJij.nu next department en dagje ziekenhuis. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van manuela Velde - WaarBenJij.nu

next department en dagje ziekenhuis.

Blijf op de hoogte en volg manuela

10 April 2017 | Kenia, Kisumu

Ten eerste, wat tof al die leuke reacties op mijn blog en leuk om te lezen dat jullie uitkijken naar mijn volgende berichtje haha!!
De eerste afdeling OPD is afgerond waar ik niet blij mee ben, want heb daar net een leuke band opgebouwd met collega's en patiënten!! ook kon ik net zo goed meedraaien met de dagen. Woensdag (6 april) was de ene laatste dag en toen ik naar huis ging zei ik; See you tommorow the last day at this department.. wat jammer dat ze het vonden.

Toen ik de volgende dag wakker werd voelde ik me echt niet goed, was misselijk had het gevoel van overgeven en wist echt niet wat er mis met me was. Dan kom je op het punt om een keuze te maken van wat ga ik doen? Stage of dagje thuis? In Nederland ben ik nooit ziek, en als ziek ben vind ik het zo lastig om me ziek te melden, maar toch deed ik het omdat ik me zo slap voelde nadat de andere studenten na stage waren was dat ook maar goed ook aangezien alles eruit kwam...

Wel jammer want precies 1 week geleden waren er 2 andere studenten ziek. We hadden 's avonds afgesproken met Sarah de coach om wat te gaan drinken, maar we eerst zouden kijken hoe ik me voelde 's avonds ging het weer goed en ben ik mee geweest. Ook vrijdag voelde ik me prima zijn we bij Marielle geweest ( een vriendin van Sarah) daar waren kleine biggetjes geboren en konijntjes savonds hadden we een groepsmeeting en daarna hebben we lekker pannenkoeken gegeten. Toen we na bed gingen 's avonds werd ik om 4 u snachts wakker van de pijn, pijn in me buik gevoel van overgeven. Het duurde niet lang en alles kwam er weer uit. Tot Sarah de ochtend de dokter gebeld heeft en we naar het ziekenhuis geweest zijn, daar hebben ze me aan het infuus gehangen met een antibiotica voor een infectie in me darmen en uitdroging. Ook voor het infuus was het een heel gedoe, de vrouw die me het infuus aanbracht stak mis waardoor ik flauw viel, gelukkig nadat ik bij kwam had ik weer kleur op me gezicht en mocht ik naar 2 uur na huis. Wat voelde ik me moe aangezien het een zware antibioticum was, toch naar het eten voelde ik me weer beter had ik alleen nog buikpijn, vandaag (maandag 10 april) zou mijn eerste dag zijn bij de Pedicatric department maar ze hebben me verplicht thuis laten zitten om aan te sterken. wat ook goed is hoor..

morgen ga ik het weer proberen om naar stage te gaan, en weer te genieten van alle lieve collega's en patiënten. Ik zal starten bij de Pediatric department waar allemaal kleine kindjes liggen die ondervoed zijn en die vocht etc. nodig hebben. Ik hoop dat deze afdeling me weer net zo bevalt als de OPD. Omdat het allemaal kindjes zijn ben ik van plan om mijn stickers en balonnen mee te nemen die in Nederland gekocht zijn. ik kijk er nu al na uit, want de hele dag op de bank of wc zitten is niets aan.

jullie horen snel weer van me!
Liefs Manuela

  • 10 April 2017 - 14:28

    Martin Anita Wagemakers:

    He manuella hopelijk valt het allemaal mee en blijft het bij dat ene dagje ziekenhuis maar wel fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo te lezen doe je enorm veel ervaring op fijn hoor geniet ervan meid en leuk dat wij allemaal mee mogen genieten dikke knuffel

  • 10 April 2017 - 14:32

    Nina:

    Leuk verslag weer meis! Ben blij dat je het naar je zin hebt daar !!
    Ook fijn dat het nu weer wat beter met je gaat.
    Hopelijk kun je morgen naar stage en de kinderen blij maken met je stickers en ballonnen.
    Zullen ze wel heel leuk vinden.
    Veel plezier en succes op de nieuwe afdeling.
    En pas goed op jezelf

    Dikke kus
    Nina

  • 10 April 2017 - 14:47

    Anne:

    Jeetje, Manuela! Das een heftige week geweest dan! Jij hoort in t ziekenhuis te werken en natuurlijk niet zelf aan t infuus te liggen ! Hoop dat je snel opknapt en nergens geen last meer van hebt, zodat je weer optimaal kunt genieten van je grote avontuur ! Beterschap en pas goed op jezelf! Dan doe ik dat op die mensen hier die naast ons wonen... ;) dikke knuffel van Levi ! En natuurlijk ook van ons !

  • 10 April 2017 - 17:56

    Rita:

    hoi Manuela wat mooi dat je dit allemaal doet wel jammer dat je nu zelf ziek was gelukkig gaat het al wat beter zo te lezen ik heb echt respect voor jullie en voor wat jullie daar doen

  • 10 April 2017 - 18:12

    Hilde En Peter:

    Oeps das ff schrikken! Maar gelukkig ben je al opgeknapt. T ziet er echt heel interessant uit. Super leerzaam voor jou! Veel plezier nog. Liefs

  • 11 April 2017 - 17:08

    Corien Van De Sande:

    He Manuela,

    Leuk om je gezien te hebben op Skype?
    Het gaat gelukkig weer goed met je.
    Je hebt een prachtig rapport hoor.
    Veel leerzame momenten bij de "kindjes" . Ze zullen blij zijn met de stickers en ballonnen.
    Corien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

manuela

Hoi, Ik ben Manuela van der Velde. Ik volg de opleiding doktersassistente niveau 4 op het Kellebeek in Roosendaal, en zit momenteel in het 2e leerjaar. Voor mij stage, ga ik naar Kenia voor 3 maanden. ik verblijf de eerste weken in Kisumu en tegen de helft verhuizen we naar Rangala het platteland! Ik hoop dat jullie mee kunnen genieten door middel van mijn reisverslagen en twijfel niet, laat gewoon een reactie achter! :) Heel veel liefs, Manuela van der Velde

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 92643

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 18 Juni 2017

Mijn eerste reis

24 Maart 2017 - 20 Juni 1998

Kenya 2017

Landen bezocht: