afdelingen en SAFARI! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van manuela Velde - WaarBenJij.nu afdelingen en SAFARI! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van manuela Velde - WaarBenJij.nu

afdelingen en SAFARI!

Blijf op de hoogte en volg manuela

02 Mei 2017 | Kenia, Kisumu

Wat vliegt de tijd alweer, dit is alweer de laatste weekje in Kisumu en dan wordt het tijd om te verhuizen naar Rangala, het platteland.

In mijn eerste blog had ik geschreven dat ik op 3 verschillende afdelingen stage zou lopen maar omdat ik in het ziekenhuis lag en weekje thuis gebleven ben miste ik 1 stage week waardoor ik ook 1 week miste op 1 afdeling, daarom heb ik besloten om 1 maand bij de OPD (out patient department) en 2 weken bij de Pediatric te werken.
Jullie zullen het waarschijnlijk al wel merken, OPD is echt mijn favoriete plek om te werken alle patiënten komen en gaan en iedereen is je onwijs dankbaar.

Bij de pediatric was het ook super tof me 2 weekjes. Kinderen injecties geven spelen met de ballonnen en lekker tekenen ook daardoor voelen ze zich al veel beter en een stukje happier!

Vandaag brak de laatste week in Kisumu alweer aan en heb ik besloten om bij de OPD te staan, en wat had ik het weer na me zin. De tijd vloog weer voorbij. Helaas maak je niet alleen leuke dingen mee zoals hechten, injecties geven. Vandaag toen ik de acuteroom binnen liep lag er een vrouw met heel veel bloed, ze had een miskraam gehad en het kindje lag er ook al overleden, wat hartverschurend was. De vrouw had hypertensie en malaria tijdens haar zwangerschap wat totaal niet goed is.. Toen het gebeurd was kregen ze haar placenta er nier uit waardoor we haar verplaatst hebben naar de gynaecologie afdeling waar ze verder behandeld wordt, ze was me dankbaar voor de steun wat me erg goed deed.

buiten deze heftige dag hebben we het weekend daarvoor wel een top en geweldig weekend gehad we zijn namelijk op safari geweest! we hebben alles eigenlijk gezien alleen de luipaarden en neushorens waren niet te vinden , het leek wel een sprookje. Safari is gewoon geweldig en ik denk dat ik nooit meer naar een dierentuin wil want dit is een droom die eindelijk is uitgekomen! Heel kisumu is een ervaring die ik nooit zal vergeten en ik kijk nu al uit naar Rangala maar ik zal District hospital zeker te weten missen!!

  • 02 Mei 2017 - 20:58

    Papa En Mama:

    hoi lieverd wat een mooie fotos op je faceboek van de safari fantastish om mee te maken al de beesten zo kort bij.ben trots op je dat je zo goed voor de patienten zorgt. geniet nog even van al het mooie wat je nog mee gaat maken.

    we zijn super trots op je hoe je het allemaal doet daar in Kenia en houden ontzettend veel van je dikke kus papa mama en Yuri xxxxx

  • 02 Mei 2017 - 21:27

    Nina:

    Heee meis, weer een interessante blog! Je maakt veel dingen mee en gaat er goed mee om ! Dat is echt super om te horen en te lezen! Ze zullen je ook zeker dankbaar zijn in het ziekenhuis en jij zal ze niet alleen missen, ik weet zeker dat ze z'n toffe meid als jou ook gaan missen! Geniet van je laatste weekje stage in Kisumu en maak je klaar voor een volgende mooie ervaring!! Geniet ervan meis, je bent een topper!!

    Dikke kus xxx

  • 02 Mei 2017 - 22:36

    Sylvie:

    Gij zijt weeral goe bezig schattie, zalig om alles zo te lezen, ik heb zo'n dingen ook altijd met heel mijn hart gedaan en met veel plezier, ook al was het soms hard, deze ervaring gaat niemand jou afpakken, dus nog lekker genieten en hup naar de volgende post.
    En die safaries zijn zalig hé, heb er al zoveel gedaan en elke keer is het anders en valt mijn mond open, en ge ga zeker nog eens naar de dierentuin gaan hoor, hi hi, kan je terug denken aan je safarie, dikke bees en knuf van ons, xxx

  • 18 Mei 2017 - 16:51

    Corien:

    He Manuela.
    Het is echt leuk om jouw verslagen te lezen. Je schrijft zo oprecht! Jij bent voor het avontuur geboren. Hoe hectischer, hoe meer voldoening. Zeker ook blijven genieten van de mooie natuur in Kenya. Veel plezier en voldoening op je laatste stage plek

  • 09 Juni 2017 - 20:01

    Natasja:

    De tijd vliegt zeker voorbij meissie,wat heerlijk om weer iets van jou te horen.
    Geniet nog even van alles wat je gaat doen en zien.
    Mega dikke knuffel van ons allemaal.tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

manuela

Hoi, Ik ben Manuela van der Velde. Ik volg de opleiding doktersassistente niveau 4 op het Kellebeek in Roosendaal, en zit momenteel in het 2e leerjaar. Voor mij stage, ga ik naar Kenia voor 3 maanden. ik verblijf de eerste weken in Kisumu en tegen de helft verhuizen we naar Rangala het platteland! Ik hoop dat jullie mee kunnen genieten door middel van mijn reisverslagen en twijfel niet, laat gewoon een reactie achter! :) Heel veel liefs, Manuela van der Velde

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 92653

Voorgaande reizen:

23 Maart 2017 - 18 Juni 2017

Mijn eerste reis

24 Maart 2017 - 20 Juni 1998

Kenya 2017

Landen bezocht: